+38 (044) 338 83 44 [email protected]
За останні два роки формат віддаленої роботи перестав бути новиною. А зараз віддалена робота стала справжнім порятунком для багатьох компаній, де у співробітників є технічна можливість виконувати завдання вдома. 

 

Особливо це стосується IT-напрямків: веб-, дизайн-, маркетингових студій, служб клієнтської підтримки, call-центрів та багатьох інших. На сайтах пошуку роботи кількість вакансій з віддаленою роботою у квітні 2022 року зросла до 70%.
 

Але у віддаленому форматі є плюси та мінуси. Серед останніх – проблеми з безпекою, внаслідок чого може статися витік інформації, знищення важливих даних і, як наслідок – втрата грошей та репутації компанії. Розглянемо основні причини цих проблем і як із ними можна працювати.

Виток інформації через особисті пристрої

  • За межами офісу співробітники часто змушені використовувати особисті пристрої, і при цьому вони не завжди дбають про захист своїх даних. Причому банально через незнання.

    Наприклад, основні причини вразливості систем та зламу акаунтів такі:

    • робота у коворкінгу;
    • підключення до загальнодоступних мереж Wi-Fi;
    • відсутність ліцензійної антивірусної програми;
    • встановлення безкоштовного програмного забезпечення;
    • надання доступу знайомим до своїх пристроїв;
    • використання корпоративних даних для реєстрації на інших сервісах;
    • прості паролі або однакові паролі на різних сервісах;
    • публікація особистих даних та контактів у соціальних мережах;
    • відсутність додаткових факторів захисту акаунтів;
    • відсутність захисту на мобільних пристроях тощо.

Зіткнулися зі зламом

Все ще не використовують 2FA

Одні й ті самі паролі

Діляться паролями з колегами

У багатьох із перелічених вище випадків хакери можуть скористатися методами соціальної інженерії. Ось деякі дії зловмисників, що призводять до збору інформації про жертву та заподіяння шкоди:

  • познайомитись ближче в коворкінгу та зібрати відомості про людину, контакти (пошту, телефон) для подальшої обробки;
  • підкласти кейлогер, щоб з’ясувати, які клавіші натискає користувач, і дізнатися паролі;
  • просто побачити, які паролі вводить ваш співробітник;
  • зібрати список сервісів, якими користується співробітник, та, вкравши пароль, спробувати підібрати його на всіх службах;
  • скопіювати SIM-карту, щоб мати можливість зламувати двоетапну автентифікацію;
  • шантажувати співробітника по телефону, використовуючи отриману інформацію, щоб підібратися до облікових записів у системах банкінгу або корпоративним даним;
  • розповсюджувати віруси — шпигунське, шкідливе програмне забезпечення, роблячи E-mail розсилки від імені співробітника.

Вразливості CRM

Для управління командами ІТ-підприємства часто використовують різні CRM (системи управління каналами комунікацій та автоматизації завдань). Їхня вразливість у тому, що співробітникам компанії можуть бути доступні як розробки, плани компанії, так і особиста інформація колег: контакти, адреси проживання, банківські картки для виплат зарплат тощо. І багато хто навіть не замислюється про те, до яких це може призвести наслідків.

Звісно, добре працювати у маленькій команді, де всі один одного знають, розуміють, де є довіра у всьому. Але зі зростанням команди або за умови переходу частини персоналу на віддалену роботу неминуче хтось якщо не зі зловмисності, то через недбалість може стати джерелом проблем з безпекою. Тому робити інформацію загальнодоступною всім як мінімум непрактично.

Способи та засоби захисту інформації

    Профілактика

    Ефективна профілактика кіберзагроз включає три етапи:

    1. Для визначення основних джерел уразливості потрібно отримати консультацію з експертами з безпеки.
    2. На підставі першого етапу розробляються методи захисту інформаційної безпеки на підприємстві.
    3. Для всіх членів команди проводиться обов’язковий інструктаж про сучасні засоби захисту інформації. Здійснюється подальше використання сучасних засобів захисту інформації у межах роботи підприємства.

    Рекомендації щодо захисту особистих пристроїв

    • Для входу до операційних систем Windows, Mac Os або Linux використовуйте складні паролі. Їх можна замінити токенами чи апаратними ключами безпеки. Є багато видів USB-токенів з різними функціями, серед них ті, які можна використовувати замість паролів.
    • Якщо співробітники не мають персональних пристроїв — ними користуються й інші члени сім’ї, то створіть на ПК окремі захищені акаунти. Хороша практика: придбання пристроїв для співробітників, які пропрацювали понад пів року, — у подарунок чи хоча б із можливістю викупу.
    • Захищайте мобільні пристрої за допомогою паролів, графічних ключів або біометричних даних: у сучасних моделях можна задати автентифікацію власника за голосом або відбитком пальця.
    • Приховуйте особисті дані в соціальних мережах, не залишайте у відкритому доступі контактні дані, які прив’язані до облікових записів, щоб хакерам складніше було здогадатися, який у вас логін для входу.
    • Регулярно оновлюйте програми та операційні системи. Оновлені версії мають менше вразливостей завдяки більш захищеним протоколам.
    • Встановлюйте надійні ліцензійні антивірусні програми. Слідкуйте, щоб вони були активовані та в співробітників.
    • Не забувайте зберігати резервні копії важливих файлів на окремих пристроях або в хмарних сервісах. Їх ви зможете відновити, якщо вірус знищить важливу інформацію.
    • Намагайтеся не завантажувати файли з невідомих джерел і переходити за посиланнями, які надіслали нібито знайомі. Саме в такий спосіб найчастіше поширюються шкідливі програми.

    Використовуйте наші рекомендації, щоб відчувати себе у безпеці, працюючи у новому форматі. А якщо у вас є запитання або вам потрібна допомога наших спеціалістів у діагностиці інформаційної безпеки, підборі обладнання або програмного забезпечення для захисту даних, звертайтесь!

    Що робити, якщо ваш обліковий запис у соцмережах зламали

    Чим небезпечний злам облікового запису в соцмережах? Багато залежить від даних, які в ньому є, але у багатьох випадках ви ризикуєте репутацією, втратою коштів на прив'язаних картах, взаєминами з друзями та, власне, втратою свого профілю в мережі.   За...

    Білі методи захисту репутації компанії проти чорних маркетингових підходів конкурентів

    Репутація — не лише впізнаваність компанії, це важливе питання, що впливає на її розвиток загалом. Конкуренція зараз дуже висока, і якщо вас не впізнають, не купуватимуть товари чи послуги. Все тому, що покупці вважають за краще вибирати з величезного асортименту...

    Як забезпечити інформаційну безпеку на підприємстві, якщо ваші співробітники працюють віддалено

    За останні два роки формат віддаленої роботи перестав бути новиною. А зараз віддалена робота стала справжнім порятунком для багатьох компаній, де у співробітників є технічна можливість виконувати завдання вдома.    Особливо це стосується IT-напрямків: веб-,...

    Безпека у мережі — чому це важливо

    Інтернет — не найбезпечніший канал для передачі інформації, оскільки він може бути перехоплений. Навіть акаунти в соцмережах можуть становити інтерес для зловмисників. Список ваших друзів, підписки на блогерів та ЗМІ, листування, де містяться секретні відомості,...